Vandaag, Rolex blijkt twee soorten horloges van haar Zwitserse fabriek:
alledaagse uurwerken en specialist "tool horloges" ontworpen voor
bepaalde hobby's, zoals vliegen, duiken en te verkennen.
"Voor
mij is het een verfijnde en stijlvolle sporthorloge, voor anderen is het
een grote, opzichtige horloge gedragen door tweedehands autodealers."
Hoewel
Rolex is direct verantwoordelijk voor enkele van de weelderige,
jewelencrusted ontwerpen, de heer Dowling wijt de meer opzichtige
creaties op juweliers die de horloges zelf aanpassen.
"De meeste
mensen niet vinden dat soort onmiddellijk aantrekkelijk," zegt Andrew
Tuck, die schrijft over mannen stijl voor The Independent.
Rolex is "de Harrods" van polshorloges, zegt hij.
"Het is de meest voor de hand liggende, het meest opvallende teken van rijkdom en succes dat gaat met een Rolls Royce."
"Sommige
mensen die liever de rustigere benadering te houden, die rijden een
Bentley en een winkel in Harvey Nichols, zou misschien kiezen voor een
horloge als een Breitling."
Natuurlijk zijn er mensen die de
aandacht, maar niet de financiële inspanningen, dat is waar de
vervalsing Rolexes komen inch Politie zegt duizenden vervalsingen
overspoelen Aziatische markten per jaar willen.
Maar het glamoureuze Rolex logenstraft een singleminded toewijding aan uurwerken die andere bedrijven niet hebben, zegt Dowling.
Andere
namen, zoals LVMH en Richemont, zijn druk opkopen concurrerende merken
in de uitoefening van grotere winsten geweest, zegt hij. LVMH bezit Tag
Heuer en Zenith, Richemont heeft de merken Cartier, Dunhill, de Mont
Blanc en Van Cleef.
"Rolex een ding doen en ze doen het goed. Ze
verkopen een simpel product dat is zeer overengineered. In veel
opzichten is het als een Duits bedrijf, zoals Leica of Mercedes het
heeft zijn product ontwikkeld gedurende vele jaren. "bekijk meer Horloges en Rolex Submariner
没有评论:
发表评论